Рика Мононен

5Проф. др Рика Мононен
ванредни професор

Катедра за образовање деце са посебним потребама
Универзитет у Ослу, Норвешка

 

 

 

Биографија

Проф. др Рика Мононен се у својим истраживањима фокусира на развијање математичких вештина и факторе који доводе до тешкоћа у учењу математике, потом на вредновање знања деце која имају, или постоји ризик да имају, тешкоће у савлађивању овог предмета, као и на одговарајуће образовне интервенције. Професорка Мононен је активно укључена у пројекте у вези са оцењивањем знања ученика из математике и израдом материјала за образовне интервенције у случају деце узраста од шест до осам година у Финској и Норвешкој. Тренутно учествује у два образовна истраживања у Норвешкој: предмет једног истраживања је примена програма ThinkMath у малим групама ученика првог разреда који имају потешкоће у савлађивању математике, док је предмет другог истраживања примена апликације Vektor (cognitionmatters.org) у унапређивању основних математичких вештина ученика другог разреда основне школе. Професорка Мононен учествује и у истраживању које се бави односом између усвајања градива из математике и мотивације међу ученицима трећег разреда основне школе из четири европске земље.

Пет референци:

  • Aunio, P. & R. Mononen (2017). The effects of educational computer game on low-performing children’s early numeracy skills – An intervention study in a preschool setting.  European Journal of Special Needs Education, 1–15. 
  • Mononen, R. & P. Aunio (2016). Counting skills intervention for low-performing first graders. South African Journal of Childhood Education. 6 (1), a407.
  • Mononen, R., Aunio, P., Koponen, T. & M. Aro (2014). A review of early numeracy interventions for children at risk in mathematics. International Journal of Early Childhood Special Education. 6 (1), 25–54.
  • Mononen, R., Aunio, P. & T. Koponen (2014). A pilot study of the effects of RightStart instruction on early numeracy skills of children with specific language impairment. Research in Developmental Disabilities. 35 (5), 999–1014.
  • Mononen, R. (2014). Early mathematics interventions: Supporting young children with low performance in mathematics. Research report 362. Helsinki: University of Helsinki.

Опис пленарног предавања

Образовна подршка деци са потешкоћама у учењу математике заснована на примерима из праксе

Ране математичке вештине чине основу за учење математике у школи. Истраживања показују да се на основу развоја математичких вештина на раном узрасту такође може поуздано предвидети каснији успех ученика у учењу математике. Стога је важно идентификовати децу која заостају за другима у развоју математичких вештина на раном узрасту и пружити им одговарајућу образовну подршку. Утврђено је да приближно 15–20% ученика има потешкоће у савлађивању градива из математике. Циљ образовних интервенција које су засноване на доказима из праксе јесте да се ученицима за које постоји ризик да могу почети да заостају за другима у учењу математике помогне да успешније савлађују градиво и приближе се нивоу знања својих вршњака. У предавању ћемо изнети и образложити успешне наставне методе за унапређење математичких вештина деце узраста од шест до осам година која имају потешкоће у учењу математике.  Представићемо и резултате истраживања образовних интервенција спроведених у првом разреду основне школе у Финској и Норвешкој у којима је коришћен програм ThinkMath  (thinkmathglobal.com).